Mamy rok 2020 i żyjemy w świecie konsumpcji. Mnogość ofert przeróżnych towarów na rynku może przytłaczać. Era monopolu w danej branży dawno już minęła. Każdy z nas może kupić co tylko zapragnie. Tak to mniej więcej wygląda z punktu widzenia konsumenta.

Nasuwa się jednak pytanie, jak producenci starają się wyróżnić spośród tysiąca firm, aby potencjalny konsument zechciał kupić właśnie ich produkt? Okazuje się, że sam produkt w dzisiejszych czasach nie jest jedynym wyznacznikiem zakupu. Klienci stają się coraz bardziej wybredni, a decyzja zakupowa często podyktowana jest emocjami, zmysłami i chęcią wyróżnienia się.

Studium prezentu urodzinowego

Wyobraźmy sobie sytuacje, że potencjalny Kowalski chce kupić świecę na urodziny dla swojej żony. W internecie znalazł piękną świecę z wosku sojowego. Porównał ofertę w dwóch różnych sklepach. Różniły się one oczywiście ceną. Po analizie produktu nasz bohater stwierdził iż kupi tę droższą. Pierwsze pytanie jakie się nasuwa. Dlaczego?

Otóż w pierwszym sklepie nie było informacji na temat pakowania produktu. W drugim sklepie cały proces pakowania i przesyłki został szczegółowo opisany. Klient był pewny, że świeca przez niego zamówiona zostanie w staranny sposób otulona najwyższej jakości jedwabnym papierem z nadrukiem. Ponadto jest chroniona przez ekologiczny wypełniacz w postaci wiórek papierowych pokrytych biobójczą powłoką. A całość jest zapakowana w pudełko fasonowe wykończone pięknym stickerem i przywiązana wstążką z nadrukiem.

Pomimo tego, iż za taką opcję musiał więcej dopłacić będzie miał pewność, że z takiego prezentu żona będzie bardzo zadowolona, a on nie będzie musiał się troszczyć o dodatkowe szczegóły w kwestii pakowania. Jednym słowem sklep numer dwa dał mu po pierwsze opcje wyboru i poczucie wyjątkowości i troski o najwyższą jakość oferowanego produktu.

Chcąc się wyróżnić na dzisiejszym rynku sprzedażowym, przede wszystkim musimy kierować się potrzebami klienta, wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, ponieważ nawet najlepszy produkt nieodpowiednio podany niestety nie stanie się hitem sprzedażowym.